Sunday 30 September 2012

WISHES

Things that I really wanted to do:


Scuba Diving

Best nya nak tengok nature dalam laut. 


Bungee Jumping
I want it! =D

Sky Diving


Flying Fox


Mountain Climbing

InsyaAllah one day, aku nak naik Gunung Kinabalu.

Kayaking


Rock Climbing


Hiking


Muay Thai


Diving with great whale sharks


And without a cage. Teehee!


Semua benda aku nak buat semua extreme sports. Aku suka mencabar diri aku, dan ini memang minat aku. Lebih syok kalau minat aku dikongsi bersama dengan my future husband. Wah. Berangan sudah.Kebanyakan orang akan pandang rendah kat aku dan beri negatif komen mengatakan aku tidak mampu untuk melakukan semua ini. Ini minat aku. Jangan hanya tengok badan aku yang kecik dan kurus tidak mampu untuk melakukan extreme sports. Kalau dah minat, tak mampu nak menolaknya. Memang aku tidak akan dapat nak buat semuanya tapi at least satu dari semua dah cukup beri kepuasan buat aku. Kebanyakan benda-benda aku nak buat tu semuanya berkaitan dengan nature. Aku suka nature, salah satu cara untuk aku dekatkan diri aku dengan Pencipta alam semulajadi. So, guys, kalau nak buat aku happy, bawalah aku untuk memenuhi impian aku ni. InsyaAllah one day akan aku penuhkan impian aku, kalau ada rezeki dan teman sekepala dengan aku nak buat semua ini. 

Jangan pandang rendah akan minat orang, sokonglah minat seseorang kerana itu adalah satu cara untuk dia membahagiakan dan memberi kepuasan kepada dirinya. Kalau tidak suka, janganlah beri pandangan yang negatif, kalau orang lain mampu buat, kenapa tidak diri kita. Kita sebenarnya berkemampuan untuk melakukan semua, cuma diri kita sendiri MALAS untuk mengembangkan diri kita.

Ini adalah minat aku, jangan nak pandang rendah akan minat aku, aku ada minat, korang ada ke? So, pandai-pandai menilai diri sendiri sebelum nak menilai orang lain. 

14 Zulkaedah 1433H



No comments:

Post a Comment